تور دبی ارزان

دیدنیهای دبی

تور دبی ارزان

دیدنیهای دبی

کریک پارک

 کریک پارک شهر امارات متحده عربی کشور دبی



نام مرکز دیدنی

Creek Park

کشور

امارات متحده عربی

شهر

دبی

منطقه

دبی کریک (Dubai Creek)

زمان باز بودن

یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 شب، پنجشنبه تا شنبه و تعطیلات رسمی از 8 صبح تا 11 شب، در طول ماه مبارک رمضان نیز این پارک از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است.

نرخ قیمت

ارزان

متوسط قیمت

5 درهم برای هر نفر، افرادی که معلولیت دارند و کودکان زیر دو سال رایگان می باشند.

آدرس

11 Al Riyadh St | West Shore of Dubai Creek, Dubai, United Arab Emirates

همانطور که از نام این پارک پیداست، کریک پارک درست در کناره خور دبی قرار دارد که این امر باعث تمایزش از دیگر پارک های شهر دبی می شود. شما می توانید در مسیر آسفالت این پارک قدم زده، به تماشای عبره های شناور در خور بنشینید، یک دوچرخه کرایه کرده و به گردش در پارک بپردازید و یا شهر را از درون تله کابین از دید یک پرنده نظاره گر باشید. پارک خور دبی با زمین چمن گسترده، باغ های سر سبز و فضای مخصوص بازی کودکان مکانی زیبا در مرکز شهر دبی است. این پارک در بین کسانیکه قصد رفتن به پیک نیک و استفاده از امکانات لازم برای باربیکیو را دارند بسیار محبوب می باشد. خانواده ها نیز قدردان امکانات متعدد این پارک خواهند بود. مینی گلف، کارتینگ و زمین های بازی متعددی که به منظور خوشحال نگه داشتن کودکان طراحی شده اند تنها بخشی از این امکانات هستند. علاوه بر امکاناتی که به آنها اشاره شد، دولفینیایوم دبی و شهر کودکان نیز در این پارک قرار دارند. همچنین شما می توانید سوار بر قطار مخصوص این پارک شده و اطراف آن را ببینید. 

موزه شعر العقیلی

 موزه شعر العقیلی شهر امارات متحده عربی کشور دبی


نام مرکز دیدنی

Museum of the Poet Al Oqaili

کشور

امارات متحده عربی

شهر

دبی

منطقه

دیرا (Deira)

زمان باز بودن

از یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 2 ظهر، جمعه و شنبه ها تعطیل می باشد.

نرخ قیمت

رایگان

وب سایت

www.dubaiculture.gov.ae/en/Live-Our-Heritage/Pages/Museum-of-the-Poet-Al-Oqaili.aspx

آدرس

Museum of the Poet Al Oqaili, Sikka 21B - Dubai - United Arab Emirates

این موزه که در منطقه دیرا قرار دارد خانه ایست که در سال 1923 ساخته شده و متعلق به شاعر مُبارک بن حامد بن مُبارک اَلمانی العقیلی (1875 تا 1954) بوده که از عربستان سعودی به این کشور آمد. وی یکی از شاعران معروف و مشاهیر برجسته دبی بود. شاعر العقیلی گروهی از سازندگان توانا را از دیار اَل اَحسا در شرق شبه جزیره عربستان آورد تا این خانه را بنا کنند. آن سازندگان هم زیورآلات هنری و هم نوشته های هنری این خانه را که جنبه های زیبا شناسیش را افزایش می داد ساختند و ارزش تاریخی منحصر به فردی را به آن اعطا نمودند. این خانه از دو طبقه تشکیل شده است که در آن اتاق ها به دور حیاط داخلی اش پراکنده شده اند و در ساخت آن از مرجان، سنگ، گچ، چوب صندل، چوب ساج، برگ و تنه درختان نخل و همچنین ساروج که از مصالح ساختمانی سنتی است استفاده کردند. بازدید کنندگان این موزه شانس بازدید از فضای یکی از زیباترین خانه های دبی را خواهند داشت که از میراث سنتی این شهر به شمار می رود. همچنین می توان از اصل مدارک و اسناد و مجموعه ای از متعلقات العقیلی دیدن کرد.




نکته: به راحتی می توان از طریق ایستگاه اتوبوس و متروی الراس به این موزه رسید.


مسجد ایرانی، سطوا

 مسجد ایرانی، سطوا شهر امارات متحده عربی کشور دبی



نام مرکز دیدنی

Iranian Mosque, Satwa

کشور

امارات متحده عربی

شهر

دبی

نرخ قیمت

رایگان

آدرس

Al Wasl Road, Al Satwa (near Jumeirah), Dubai, United Arab Emirates

این مسجد ایرانی که آن را مسجد امام حسین نیز می نامند، مسجدی شیعه است که در منطقه سِطوای دبی قرار گرفته و به دست جامعه ایرانیان ساخته شده است. این مسجد در جاده الوصل و فاصله کوتاهی از مسجد جمیرا واقع شده و معماریش الهام گرفته از معماری شبه فاطمیون و ایرانی می باشد. صحن و گنبد این مسجد با کاشی های سنتی آبی پوشیده شده است و بیشتر شبیه به طراحی داخلی بیمارستان ایرانیان دبی در سمت دیگر جاده می باشد. همچنین بنای این مسجد که فضایی بالغ بر 2500 متر مربع را در برگرفته در سال 1979 با حمایت هلال احمر ایرانیان ساخته شده است. 

مسجد الفاروق عمر بن الخطاب

 مسجد الفاروق عمر بن الخطاب شهر امارات متحده عربی کشور دبی


نام مرکز دیدنی

Al Farooq Omar Bin Al Khattab Mosque

کشور

امارات متحده عربی

شهر

دبی

زمان پیشنهادی برای گذراندن

کمتر از 1 ساعت

وب سایت

alfarooqcentre.com/en/Default.aspx

آدرس

Al Safa 1 19 St, Dubai 25444, United Arab Emirates

مرکز و مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب در دبی واقع شده است و نامش را به خاطر عمر بن خطاب یار و همدم حضرت محمد که دومین خلیفه راشدین پس از ابوبکر بود، گذاشته اند. وی نیز لقب الفاروق به معنی تشخیص دهنده خوبی از بدی را نیز داشت. مسجد اصلی اَلفاروق عمر بن الخطاب در سال 1986 در همین مکان تاسیس و ساختمان آن در سال 2003 و 2011 دو بار به دستور خلف احمد الهَبتور بازسازی گشت و در 29 ژوئن سال 2011 برای بازدید عموم باز شد. این مسجد گنجایش 2000 نمازگزار را در خود دارد و یکی از بزرگترین مساجد امارات متحده عربی و سومین مسجدی است که بعد از مسجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان در ابوظبی و مسجد جامع جمیرا درب های خود را به روی غیر مسلمانان نیز گشوده است. 

فضای کلی این مسجد 8700 متر مربع می باشد که از ساختمان مسجد به متراژ 4200 متر مربع، یک کلوب جوانان، سالن سخنرانی، کلاس درس، دفتر مدیریت، کتابخانه با مجموعه ای از 4 هزار کتاب اسلامی و مذاهب دیگر به همراه یک اتاق مطالعه، خانه امام و موذن تشکیل شده است. همچنین این مسجد دارای 21 گنبد و 4 گلدسته می باشد.  



مسجد ایرانی، بر دبی

 مسجد ایرانی، بر دبی شهر امارات متحده عربی کشور دبی


نام مرکز دیدنی

Iranian Mosque, Bur Dubai

کشور

امارات متحده عربی

شهر

دبی

منطقه

بر دبی (Bur Dubai)

نرخ قیمت

رایگان

وب سایت

en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Mosque,_Bur_Dubai

آدرس

Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

این مسجد ایرانی که آن را مسجد ایرانیان علی ابن ابوطالب نیز می نامند، مسجدی شیعه است که در نزدیکی بازار پارچه قدیمی در منطقه بَر دبی قرار دارد. در ساخت این مسجد، از معماری ایرانی الهام گرفته شده است و به خاطر طراحی داخلی و خارجی رنگارنگش قابل توجه می باشد. این مسجد شامل صحن و گنبد پیازی شکلی است که با هنر کاشی کاری ایرانی و زمینه آبی لاجوردی با طرح گل تزئین شده است. خطاطی اسلامی از آیات قرآن با رنگ های سبز، زرد، قرمز و سفید نیز در گوشه کنار آن به چشم می خورد.